מהם שלבי הייעוץ העסקי – למה צריך את זה?

פעמים רבות מנכ"לים ובעלי עסקים מעוניינים להוביל מהלך גדול ומשמעותי, לפעמיים אפילו בביצוע מהלכים בעלי ערך מוסף בלבד. כאשר רוצים להוביל מהלך עסקי ישנן שתי שאלות עיקריות שנשאלות בדחיפות, מה? ואיך? ואלו שתי השאלות העיקריות שיש להפנות ליועץ העסקי. יעוץ עסקי הוא תהליך שבו גורם חיצוני מלווה את העסק ומבצע עבורו אבחון ומדייק אותו. חשוב לפנות ליועץ המתאים לכם לפי ההתמחות הספציפית שלו כמו: יועץ פיתוח ארגוני, יועץ פיננסי או יועץ שיווק ומכירות. הייעוץ הינו שם המתאר את כלל היועצים אך יש להתייחס להבדל ביניהם כי הוא משמעותי. לא מומלץ במיוחד לעבוד עם יועצים שטוענים שהם מתמחים בכל התחומים. היועץ חייב להיות אדם הרואה את העולם מבעד למשקפיים עסקיים כל הזמן ודואג שלקוחותיו יעמדו במטרותיהם.

שלבי היעוץ העסקי

כמו כל תהליך גם לתהליך הייעוץ יש שלבים שונים שצריך לעבור. יש שקוראים להם השלב התאורטי והשלב המעשי, אנחנו קוראים להם שלב האבחון ושלב הליווי. וכל שלב כזה צריך לקבל את מלוא תשומת הלב כדי להצליח לראות תוצאות ולא להרגיש אבודים בתהליך. 

בשלב האבחון יבצע היועץ ניתוח אנלטי לחברה ע"י קבלה לידיו של כל חומרי החברה, תהליך זה הוא תהליך ליקוט המידע הראשוני ולפיו המידע הזה היועץ יערך את הסיכויים לעמוד במטרות ומה הם דורשים. חלק מהיועצים במיוחד בארגונים גדולים נוטים לראיין את עובדי החברה כדי לקבל תמונה ברורה יותר ולהבין כיצד יוכלו לייעל תהליכים ולחסוך בעלויות, לפעמים התהליך מתבצע ראיון אישי לפעמים בשאלון מודפס. לאחר סיום ליקוט החומר היועץ יעבור על החומר וינתח אותו כדי להבין מה הם נקודות החולשה של החברה ומה הם הנקודות החזקות וכיצד משתפרים מכאן.  

שלב הליווי או כמו השלב המעשי (יותר) הוא הרגע שבו כל המידע עומד לפני היועץ והוא יודע על העסק כבר הכל וזה השלב של להוציא את התוכניות לפועל ולבחון אותם בזמן אמת. בשלב זה מחליטים כיצד יבצעו את ההחלטות ויטמיעו את השינויים החדשים בחברה. משרד שפועל בשיטה זו ובעוד שיטות מתקדמות רבות הוא משרד היעוץ העסקי של רחל מנדי הנותן מענה מקיף לעסקים בכל שלב ובכל כיוון.