מהי שאיבת שומן?

שאיבת שומן היא הליך קוסמטי שמסיר שומן מאזורים ספציפיים בגוף. מדובר בהליך פולשני הכולל שימוש בצינור כדי לשאוב שומן מהגוף, כאשר הסרת תאי השומן יכולה לעזור לאנשים להשיג את המשקל והצורה החיצונית הרצויים להם.

שאיבת שומן היא הליך כירורגי שמסיר עודפי שומן מהגוף. ההליך יכול להיעשות על כל חלק בגוף, אבל הוא נפוץ ביותר באיזור הבטן, הירכיים והישבן והוא משמש לרוב להסרת משקעי שומן מקומיים, כגון אלו המתרחשים מתחת לסנטר (תת-מנטלי), מעל הזרועות העליונות (ברכיופלסטיקה), סביב אמצע הגב (מותני), ובבטן או בירכיים.

שאיבת שומן מבוצעת לרוב בהרדמה כללית על ידי מנתח פלסטי מומחה. המנתח מבצע חתך באזורים בהם יש הצטברות שומן מקומית ולאחר מכן מחדיר צינור עם מכשיר שאיבה צמוד. מכשיר היניקה שואב עודפי שומן לפני סגירת החתך.

היתרונות והחסרונות של הליכי שאיבת שומן לפרוסקופיים לעומת מסורתיים

שאיבת שומן היא הליך כירורגי שמסיר שומן מהגוף, באמצעות שאיבה או חיתוך. שאיבת שומן מסורתית מתבצעת על ידי ביצוע חתך בעור ויניקת השומן. שאיבת שומן לפרוסקופית היא הליך פחות פולשני הדורש רק חתכים קטנים להסרת שומן.

היתרונות של שאיבת שומן מסורתית הם שהיא קיימת כבר זמן רב יותר ואנשים רבים מכירים אותה. החסרונות הם שזה יותר פולשני, לוקח יותר זמן להתאושש ממנו ומשאיר צלקות בגוף. היתרונות של שאיבת שומן לפרוסקופית הם שהיא פחות פולשנית, מותירה צלקות מינימליות, וניתן לעשות אותה כפרוצדורה אמבולטורית. החיסרון הוא שעשויות להיות תוצאות מוגבלות עם סוג זה של ניתוח כי קשה לשאוב הרבה שומן בצורה זו.

רוצים לבצע שאיבת שומן? היכנסו לאתר של ד"ר מוסקונה לפרטים נוספים