למה חשוב לשמור על רופא שמגיע הביתה כאופציה זמינה לטיפול?

כשאנו זקוקים לטיפול רפואי, אנחנו בדרך כלל קובעים תור למרפאה הקבוע שלנו ומגיעים לפגוש את הרופא. אמנם קצת עייפים, מותשים או משתעלים, אך בהחלט מסוגלים להתנייד ולהקשיב למידע שנקבל. זה נהדר שזו אופציית ברירת המחדל המועדפת עלינו, עד הרגע שבו אנחנו פשוט לא מצליחים לבצע אותה. זה יכול לקרות בעקבות כאב משתק שמגביל אותנו בתנועה, חום שלא מאפשר לנו להסתובב בחוץ, או חשש להדבקה של אחרים או של עצמנו (נכון לשנת 2022, הקורונה עדיין כאן). במקרים כאלה חשוב שתהיה לנו אפשרות נוספת לקבל טיפול רפואי בצורה גמישה יותר מהגעה למרפאה הרגילה, והיא רופא עד הבית.

מה קורה כשמגיע רופא עד הבית?

הרבה מהחברות שמספקות שירותי רופא עד הבית מאפשרות שיחת ייעוץ טלפונית שבה משוחח עימנו הרופא כדי להבין אם יש צורך ממשי בהגעה למקום מגוריכם. רבות הפעמים בהן שיחה זו חוסכת עלויות ביקור וטיפול.

רופא שמגיע לביתכם בעקבות שיחת הטלפון הזו יבצע מספר בדיקות כמו לחץ דם, דופק, אק"ג או חום. כמו כן הרופא יבצע בדיקות נוספות בהתאם לתלונות שהצגתם בפניו וההיסטוריה הרפואית שתמסרו לו. בתום מסכת הבדיקות הרופא ישתף אתכם באבחנה שלו ויוכל להמליץ לכם על טיפול כולל מרשמים לתרופות במידת הצורך.

למה כדאי להיות מנויים לשירותי רופא עד הבית?

  • מהירות וזמינות

רופא עד הבית מאפשר לכם להיבדק ולקהל מענה מהיר באשר למחלה או הפגיעה ממנה אתם סובלים. במקום לחכות לתור אצל רופא המשפחה שלכם בקופה וממנו להישלח לבדיקות או מומחים ובזמן הזה להמשיך לכאוב, תעברו תהליך מהיר יותר, ובשעות שאינן מוגבלות לשעות פעילות הקופה.

  • אפשר להישאר בבית

עת שלא מוטלת עלינו החובה לצאת מהבית כדי לקבל טיפול רפואי, אנו מרוויחים מספר דברים חשובים כמו הקלה בסבל שלנו, שעלול להתגבר בכל מאמץ נוסף ולהקשות על הגוף להילחם בגורמי התחלואה. גם הזמן שלנו נחסך כיוון שאין לנו כל סיבה לעשות נסיעות הלוך וחזור למרפאה, לחפש חנייה ולהמתין בתורים הארוכים. הפרטיות שלננו נשמרת ואנו לא צריכים להתאמץ להיראות במיטבנו כפי שרבים מקפידים לעשות לקראת יציאה מהבית.